"Det var en kyckling som hette gullefjun..."
2013-03-30 ♥ 16:20:00 | Kategori: Vardag

 
 
Glad påsk! Idag ska jag äta minst fem ägg. Ett till frukost, två till lunch, ett som jag vill måla på eftermiddagen, och ett till middag. Det finns inte så många nyttiga högtider i sverige, ta till exempel julen, vi proppar i oss julbordsfett och massa godis. Midsommar, som i det stora hela kan jämföras med julbordet. Fettisdag, ja behöver jag säga mer, det hörs ju på namnet. Våffeldagen, som förresten var i måndags, där vi häller på med sylt och grädde, en och annan använder säkert rent socker också. Halloween, barnen går till och med runt och tigger godis då.
 
Påsken hade kunnat vara lite nyttigare än de andra om det inte varit så att det finns olika sorters påskägg. En del är ju fyllda med godis, har jag hört. Men egentligen vad gör det, man ska äta gott och måbra! Sa jag föresten att äggen jag äter på inte kommer från Agda. 
 
Hoppas du får en supermysig och mumsig dag, glad påsk!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0