Röja upp och göra rent
2013-04-03 ♥ 18:35:20 | Kategori: Vardag

 
Hej på er igen! Nu var det några dagar sedan sist. Jag har haft fullt upp med att fira påsk med min fina familj, men nu är jag tillbaka igen. Idag har jag gjort något fruktansvärt sällsynt, och det säger jag med sorg i rösten, jag har städat mitt rum. Vilket händer alldeles för sällan. Jag måste rycka upp mig och städa minst en gång i veckan. Brukar jag högtidligt säga till mig själv med allvarlig röst, varje vecka. Men jag orkar inte, det är den hemska sanningen. Jag väntar alldeles för länge med putsa och fejja, och tillslut går det bara inte. Det är så att jag skäms på slutet. Har fler det så här? Jag kanske är långt ifrån ensam. Men just när det är som värst, känner jag mig som den värsta stökarn i hela världen. Jag vill inte har det så mer. Men hur ska jag göra? Hur besegrar man lättjan? Dagens stora gåta om du frågar mig. 
 
Det har inte varit mycket mer än städningen och att ta det lugnt för mig idag. Men det har varit skönt, man behöver sådana dagar också mellan varven. Jag saknar min älskling oerhört mycket också! Jag längtar efter honom <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0